Přemýšlíte o tom, že začnete prodávat na internetu? V tom případě vás bude jistě zajímat, zda je lepší přistoupit k pronájmu e-shopu, nebo se raději rozhodnout pro řešení na míru vašim potřebám. Přečtěte si srovnání s přehledem jednotlivých výhod a nevýhod obou variant.
Co budete potřebovat zařídit předem
K provozování vašeho e-shopu je nutné zařídit několik věcí předem. Kromě samotné tvorby webových stránek se jedná zejména o doménu, tedy internetovou adresu vašeho e-shopu. Dále je třeba hosting (to znamená místo, kam se e-shop fyzicky umístí). A zároveň je nutné uzavřít smlouvu s poskytovatelem platební brány.
Abyste mohli zboží na e-shopu dobře prezentovat, neobejdete se pochopitelně ani bez adekvátních fotografií a popisů produktů. Pamatujte však na to, že generické popisky produktů nejsou vhodné.
Výhody a nevýhody pronájmu e-shopu
Pokud se rozhodnete pro pronájem e-shopového řešení, je nespornou výhodou jeho rychlé nasazení do provozu. Zároveň vás čekají poměrně malé vstupní náklady. V ceně zpravidla získáte také hosting a pravidelné aktualizace a vylepšování.
Na druhou stranu se připravte na to, že váš e-shop bude vypadat jako spousta jiných. Také je nutné pamatovat na to, že e-shop a data na něm nevlastníte. Případný budoucí přechod na jiné řešení pro vás rovněž může být komplikovaný.
Výhody a nevýhody e-shopu na míru
Výhoda e-shopu na míru spočívá v tom, že nemusíte dělat žádné kompromisy. E-shop i jeho data jsou ve vašem vlastnictví. E-shop lze také snadno rozšiřovat o další funkce.
Na druhou stranu tvorba e-shopu na míru trvá i několik měsíců a je nutné se připravit na vyšší vstupní náklady. Také platíte vlastní hosting a i případné aktualizace si musíte pohlídat na vlastní pěst.
Více informací o tvorbě webových stránek najdete na www.mdwebdesign.cz.